Wat is scouting?

Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee meiden en jongens worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen.

Het spelaanbod van Scouting is uitgewerkt in acht activiteitengebieden. Elk gebied bestaat uit een verzameling van activiteiten die qua onderwerp bij elkaar horen. Door steeds te kiezen uit een ander gebied ontstaat veel variatie in het wekelijkse spelaanbod. Bij het bedenken van het programma wordt uitgegaan van leuke, leerzame en uitdagende activiteiten die passen bij het niveau en de leeftijd van de kinderen in een doorlopende lijn van bever tot en met roverscout: van gestructureerde leiding naar begeleiding en zelfstandigheid. Op die manier groeien de kinderen en jongeren in hun persoonlijke ontwikkeling.

De leden dragen een bloes/uniform en elke speltak heeft zijn eigen kleur. Het uniform wordt bij elke opkomst gedragen. Als een kind al een tijd lid is dan wordt het geïnstalleerd. Door het uitvoeren van extra opdrachten kunnen insignes behaald worden die op de bloes genaaid worden.

Zie ook: de website van Scouting Nederland